Äntligen ridning igen!

Som jag har skrivit så har Porter haft en aktiv vila av olika skäl, jag är lite rädd att allt ska bli för intensivt nu när han börjar bli till åldern och inte varit igång på ett par år och då får han ta det lugnt ett par dagar för återhämtning och check. Jag vill inte ha en skadad ponny. 
 
Idag fick jag äntligen sitta upp igen. Vi har linlöpt honom två dagar innan så jag inte skulle riskera livet då han älskar att bli riden och man vet aldrig riktigt om han spenderar lyckan uppe i luften eller på marken. Som tur är så är jag van med Cherry och hennes bravader som var rätt hemska ibland så jag är sadelfast, men det är onödigt att ta några större risker. 
Hur som helst så busade han bara lite nu när han fått springa av sig lite i två dagar. Han lyssnade ganska bra idag trots vila. Skänkeln betydde dock galopp och inte att han skulle gå fram till bettet och aktivera bakbenen.... 
 
Han var ganska stark och la sig på för att han ville leka lattjolajban så jag fick ta och lätta i extrem överdrift hela tiden. Därför är det stort glapp i tyglarna ibland. 
Jag försökte få honom att sänka sig och böja på sin starka hingstnacke, den är inte lätt att rubba ska ni veta. Det gick hyfsat bra faktiskt, det brukar annars ta ett par dagar när han vilat för att han ska kunna arbetas igen. 
 
 
Fy tusan vad svårt det är att rida i hoppsadel förresten. Jag tycker det är jättesvårt att känna, speciellt eftersom han är så annorlunda mellan de två sadlarna. 

Framdamaskerna får förövrigt dagens DISS. De snurrade på sig och sadde sig på utsidan istället. Blir galen på sånt. Ska nog sälja de till någon som har lite grövre ben på sin ponny. Då kanske de sitter still. 
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jättesnygg outfit! Gillar verkligen din tröja :D

Svar: Tack :D
Linn Forsström

2013-02-24 @ 14:40:32
URL: http://www.loewen.blogg.se
Postat av: Ellen

Jag tycker också att det är jättesvårt att rida i hoppsadel. Jättefin blogg förresten!

Svar: Skönt att det inte bara är jag! Man känner sig helt borta, blir en helt annan känsla ju. Tänk vad svårt om man vore fälttävlansryttare och fick rida i två olika sadlar på tävling och vänja om sig mellan de, vad svårt. Tack så hemskt mycket :D
Linn Forsström

2013-02-24 @ 22:14:05
URL: http://mitthastliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0