Dressyrpass

Idag blev det ett dressyrpass i ridhuset. Ziro kändes lite matt i början, men ändå helt okej. Efter andra galoppen blev det dock krut i honom! Ju mer jag bad om desto mer försökte han och tog han i.
 
Jag började med att trava igång honom lång, låg och rund. Efter galoppen var han väldigt fin i detta arbete och gick väldigt stadigt. Han hde väldigt bråttom och blev väldigt pigg, så jag hade lite svårt att få honom att ta ut och vila på steget. Iställe blev traven lite trippig, men det var ingen större fara.
 
Galoppen var himla fin idag! Jag bad honom om att samlasamlasamla, ner i en väldigt samlad och luftig galopp, för att med fjäderlätta hjälper och ett "öka" explodera i ökad galopp. Det gjorde vi om flera gånger i båda varven, och jag fick honom helt mellan hjälperna då. Vi gjorde en del galopp-halt/ryggning-galopp, och det gjorde han fint. Lite väl ivrig och flög bakåt i ryggningarna, och flög fram i galopp, men det är så härligt!
 
Alla borde få uppleva att rida Ziro, han är så jäkla underbar! Mjuk, känslig, en stark vilja att göra rätt, och härligt pigg. Han suuuuger i sig allt beröm och försöker ännu mer. Det är min fina pojk det!
 
 
Sedan red jag Valle lite också. Mamma tyckte att han var lite stel i högervarvet, så jag hoppade upp lite. Visst var han stel, men det släppte efter en del galopparbete med fattningar och övergångar. Väldigt fin blev han då!
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0