Duktiga hästar!

Ziro och jag började med att rida igång på ridbanan, för att mjuka upp honom efter två lugna dagar. Han var precis som alltid annars, väldigt mjuk och fin. Han var himla pigg och busig också!
 
Sedan gick vi till sommarhagen. Där vart det åka av! Nej, men han fick busa precis hur mycket han ville, vilket han gjorde. Vi racade, han gjorde bakuter, bumpade (huvudet ner, benen ut åt sidorna och hoppa runt haha) och var jätteglad. Så himla kul att rida honom!
 
Valle red jag också i sommarhagen, men han skulle göra tvärt emot vad Ziro gjort. När jag red Valle för två dagar sedan så ville han busa. När vi galopperade så tvärstannade han och drog ner huvudet (så Valle busar). Det blir ju tvärstopp att man glider fram, och så har han huvudet i backen = stup rakt ner! Haha, jag satt löst faktiskt, men klarade mig!
 
Idag var jag hård mot honom. Hade det varit min häst hade det varit okej, men nu ska det vara min mammas lugna skogsmulle. Han har testat lite på senaste tiden, som att vägra stå stilla när man ber honom, vid vägen när man väntar på att bilarna ska åka förbi t.ex. Idag fick han backa om han inte stog stilla, och han fick inte busa något.
 
Han var jätteduktig hela tiden, gjorde ingenting!
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0