Ett halvdant ridpass

Vi skulle rida ut och ta bilder, men mamma blev osäker så vi gick till ridhuset. Där stog det massa hinder framme, så vi hoppade litegrann, trots att han skulle vila idag. Han var superglad att få jobba med hinder och bommar, så jag fick känna på fina bakutserier haha!
 
Ibland hoppade han jättefint, ibland fick han bråttom och kastade sig över, och ibland tog det tvärstopp. Tror det kokade över lite på honom, men vi avslutade med ett jättefint språng.
 

Sedan red jag pyttelite (5 min max) på ridbanan. Det kändes helt okej. Han hade lite bråttom, men var duktig ändå. Jag lovade ju bilder, så här har ni ett par stycken. 99% av dem var felstegsbilder, men jag bjuder ändå!
 
 
Ser ni bogskavet? :( Täckena ska vara anti-skav, men det ser vi ju klart och tydligt att det inte funkar. Bogskydd får han skav av på manken... Har ni andra tips?
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej!Ja här kommer mitt täckestips. jag tycker inte att bogskydd ska behövás, för om täcket ger skav så passar inte modellen. För stort i bogen? prova ett annat märke. Det finns ju en uppsjö. jag vet inte vad du har, men till mina ponnyer har jag horseware rambo. finns begagnade till bra priser. rhino och amigo är lite annorlunda i modellen, alla horsewares passar inte alla hästar, men kanske vissa. bucas har jag inte provat. väldigt många av de billigare täckena är för stora i halsen för ponny tycker jag, så halvhals brukar sitta bra. i år har jag blivit frälst i premier equine - kanon! inte ens friss i pälsen, bra priser, otrolig passform. ska köpa fler!

Svar: Nej han har ett BoT under vintertäcket, och det sitter jättebra... Hans vintertäcke är stort i storleken, men han har aldrig fått skav av det förut. Det är Shires. Annars har han bara Horsewear, och det får han aldrig skav av. Tack för tipset, ska kolla det :D

/Nathalie
Linn Forsström

2013-02-09 @ 19:25:53
URL: http://www.pernillas.nu
Postat av: Camilla

Jag använder glanssprey på min häst oxå väldigt känslig för skav.
Funkar kalas!

Svar: Jag har provat det, men det funkar inte :/
Linn Forsström

2013-02-09 @ 19:32:50
Postat av: Maja

Bogskydd! :)

2013-02-09 @ 20:16:14
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Maja

Oj, slarvläste! Har du testat flera bogskydd om han får skav på manken? Det gäller att dem sitter rätt för att det ska funka. :)

Svar: Ja, men grejen är att han är så kraftig runt hals-bog, så de flesta bogskydd blir för trånga :/
/Nathalie
Linn Forsström

2013-02-09 @ 20:19:15
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: M

De vanliga BoT täcken får alla mina skav av, tycker de är ganska dåliga överlag med att glida bak och bli tajta. Dock har de kommit med ett nytt täcke "skrittmaskins"-täcke. Detta täcke knäpper man över(!) bogen och inget som kan bli tajt över bogen( svårt att förklara men de ska ha bilder på deras hemsida. Har ett av dessa nu under ett horsewear täcke och än så länge inget skav ( 2 veckor)!

Svar: Ska kolla det, tack för tipset! :)
Linn Forsström

2013-02-11 @ 15:50:41
Postat av: Emelie karlsson

varför tog ni bort min kommentar??? :o

Svar: Jag har inte tagit bort någon kommentar. Detta är den första jag ser ifrån dig :)

/Nathalie
Linn Forsström

2013-02-20 @ 20:26:49
Postat av: Emelie karlsson

jag skrev att sidostyckena satt i ögonen på hästen. det ser ut som att den blundar pga av det iaf. :)

Svar: Mycket konstigt, ingen av oss har sett någon kommentar. Är du säkert på att den skickades?
Linn Forsström

2013-02-20 @ 20:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0