Mitt nya stall

Ja, vad finns det att skriva om stallet? Jag kan säga att jag trivs JÄTTEBRA! Jag har stått i tre stall innan, men detta stall är det första som jag verkligen känner mig bekväm i.
 
Ziro och Valle går i hage tillsammans, med en hösilagebal! Det är grejer det ;) Deras hage är bra storlek, varken för stor eller liten. Den ligger dessutom i lite lutning = inte så mycket vatten och lera på vår/höst.
 
Stallet har bra ventlation och alltså bra och frisk luft. Hästarna står på SPÅN och inte TORV, vilket jag gillar väldigt mycket! Torv är så dammigt och mörkt. I valåsen låg det massa torvdamm på vattnet i hinken i boxen, men med spån blir det ingenting.
 
Och människorna i stallet - så trevliga och glada, frågar frågor och är pratglada. Det är mycket roligare än folk är knäpptysta och går omkring så. *Pinsam tystnad*
 
Ziro verkar trivas bra han också. Han var jätteglad igår när jag borstade honom. Han skulle kolla alla borstar, ville följa med mig när jag gick iväg, pussades och hade öronen spetsade hela tiden. Han är lugn att leda in/ut, står lugnt i boxen och kikar trots att några andra hästar bankar litegrann.
 
Ziro står bredvid en stor a-ponny eller en liten b-ponny, som är väldigt lugn och trevlig. På andra sidan är det en vägg bara, så han har det lugnt och skönt i boxen. Dessutom har han hösilage i boxen direkt han kommer in. Dock kan jag inte ge fri tillgång i boxen eftersom han har det ute, är så rädd för fång trots att hösilaget är klent och han inte äter så mycket. Men han får runt 4 kilo, plus en skiva hö. Höet blir kvar, så det kan han plocka med om han vill.
 
Han får allt hösilage/hö i finmaskigt hönät, så hans 4 kilo tar åtminstånde 5-6 timmar att käka upp. Sen sover han säkert litegrann därimellan.
 
Jag är inte så sugen på att skriva exakt vart stallet ligger eller visa en massa bilder. Men det är inte mer annorlunda än något annat stall.
 
Idag ska biffen få gå till ridhuset!
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vrf vill du inte skriva om vart du bor nu? När skrev vart du bodde förut

Svar: Allt har sin anledning, och min anledning har ingen annan med att göra :)
Linn Forsström

2013-02-02 @ 15:06:29
Postat av: ann

Ligger ridhuset nära eller måste ni åka dit en bit? Är det fint där i ridhuset? Kan ni rida ut där, finns det ridvägar? Eller kanske ett gärde som man kan rida på? Så spånnande :)Har ni många pass?

2013-02-04 @ 13:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0