Några problem som löste sig bra

Idag var planen att rida några delar ur küren, som t.ex 8-metersvolterna i galopp. Det tyckte Ziro var JOBBIGT. Han har ju en lång kropp, med mycket att hålla ordning på. Att få in inner bak ordentligt, hålla samlingen, hålla bogarna intill sig, och galoppera på runt där, det var inte helt enkelt. Han protesterade genom att skjuta in rumpan i volten, så det blev nästan sluta. Petade jag in baken försökte han dra upp huvudet och gasa iväg.
 
Det löste sig dock fint. När han gasade ställde jag lite utåt och satte mig tungt. Om han behöll samlingen lät jag honom öka litegrann. Efter det kunde vi göra fina volter.
 
Jag jobbade sedan vidare med förvänd galopp. Vänster funkar kanon, men höger är väldigt jobbig. Jag gjorde serpentiner, och gjorde ett enkelt byte varje gång vi passerade medellinjen, till ny förvänd galopp. Varje båge var alltså i förvänd galopp.
 
När jag var nöjd där testade jag lite ökad galopp snett igenom. Det tycker han är så förbaskat kul att han har svårt att hålla sig = bakut eller byta galopp fram och tillbaka. Men det funkade alla gånger idag.
 
Traven mot slutet var så fruktansvärt fin! Jag kunde verkligen sätta tillbaka honom på rumpan, och be om schwung och hög samling utan minsta problem. Vi jobbade även med öppnor innanför spåret, och det blev raka och fina allihop. Slutorna på diagonalen funkade hur bra som helst idag, så jag är mycket nöjd!
 
Imorgon tror jag att vi rider ut :)
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0