Porter raggar

Det är först nu som man märker ibland att Porter är hingst. Sessan är nämligen brunstig så han tar alla tillfällen till akt för att uppvakta henne. Häromdagen skrek hon efter honom så han började flasha upp sig med snoppen hängande lös piskandes mot frambenen. Det åkte förbi en bil som gav ifrån sig en mycket rolig min, stackarn. 
Men trots att hon äggar och äcklar sig så fort de är 20m nära varandra så rör han inte en min, ibland pratar han och visar upp sig lite i hagen men det är aldrig så att han blir övertänd och det stiger honom till huvudet vilket är jätteskönt. 
 
Något utan det bästa och skönaste med Porter är att han är så väluppfostrad och så oerhört trevlig i temperamentet så han är inte hingstig alls. Han stannar lydigt på sin plats och behåller alltid fokus på mig vid all hantering och ridning, han sover i stallet tillsammans med Wilma och Sessan och är allmänt okomplicerad. Tänk om alla kunde vara så, men det handlar nog om hur de uppfostras som unga och temperamentet. 
 
Jag skulle vilja använda Porter till Wilma. Jag tror de skulle komplettera varandra bra. Hennes lite vassa fasoner till hans änglalika temperament blir en lagom stuvning. Dessutom har han en riktigt vass trav när han släpper till vilket Wilma inte har. Typerna deras tillsammans skulle nog skapa en riktigt trevlig sportmodell dessutom. 
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

Kommer han användas i avel i år? hur hög är han?

Svar: Det har varit på tal om det men jag vet inte helt hundra hur det blir. Vi vill ju gärna använda honom själva också och folk har hört av sig men det blir så mycket åkande till station och svårt att få full fokus och tid på träning. Vi ska prata med Lotta mer så jag kan återkomma med ett fast beslut. Han är 147,2cm :)
Linn Forsström

2013-02-06 @ 20:28:18
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Sofia Spelkvist

Okej, då är han för stor för min ändå :)

2013-02-06 @ 21:00:53
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0