Småfix som syns 2

Jag har ju skrivit om hästen, hur jag gör för att verkligen få den fin. Nu kör vi ryttaren!
 
*Rena stövlar. Se till att stövlana är välputsade, fria från lera, spån osv. Det ska se ut som att du inte ens gått med dem på marken.
 
Det är också klart snyggast om stövlarna är höga. Inga låga stövlar som går flera centimeter under knävecket.
 
 
*Se till så att hjälmen sitter snyggt. Inte lutar bak eller fram. Se även till att den är HÅRFRI.
 
*Vita ridbyxor ska vara vita. Inte fläckiga eller smutsiga. Ha med ett par överdragsbyxor, smart och enkelt!
 
*Kavajen ska vara figursydd, och absolut inte för stor. En kavaj som är för stor kan lura ögat och få det att se ut som att man sitter fult. Även kavajen ska vara hårfri.
 
*Håret är en väldigt viktig del. Att ha en rosett med hårnät funkar inte längre. Det hade alla år 2010 när jag red Knut, men nu har man inte det. Donut med en fin, stor hårsnodd. Fina hårnålar och blingbling i. Så jäkla snyggt. Jag ska dock byta ut min vita snodd mot en svart, det är mycket snyggare.
 
*Hanskarna ska vara vita de också. Det ska inte synas någon hud mellan kavajärmen och handsken, så de får inte vara för korta.
 
*Plastrong! Man måste ha en snygg platsrong, självklart! Min börjar gå på sista varvet, måste verkligen skaffa en ny.
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Lindha

Sv; haha jag kan sy knopparna, men jag är för lat det är därför jag aldrig orkar sy dom ;) Men visst är det snyggare med sydda knoppar!

2013-02-18 @ 11:55:54
URL: http://lindhasvensson.blogg.se
Postat av: Tove - Ponnyryttaren ♥

Om jag inte har råd att köpa en platrong då, eller inte får? Vad ska jag göra då? :/

Svar: Det finns jättebilliga att köpa. På tradera brukar det finnas, man kan köpa för 20 kronor :) Om du inte får för dina föräldrar kan jag tyvärr inte hjälpa dig... Men det tror jag du borde få, det är ju bara ett par kronor det handlar om :)
/Nathalie
Linn Forsström

2013-02-18 @ 12:11:47
URL: http://toveolssons.blogg.se
Postat av: Tove - Ponnyryttaren ♥

Svar: Jo det är klart, men mamma gillar inte att handla på tradera, även om jag kollar in där ibland och hittar riktiga godbitar. Av säkerthetsskäl säger hon. Jag klara mig nog bra på mitt skjortbröst jag rider med, vann massa starter med den förra året, så det verkar ju gå bra utan platrong också, haha. Men det är klart jag vill ha en, ridstövlarna kommer jag inte få förns jag växt färdigt. Kör med ett par snygga mountain horse chaps istället, funkar super det också ;) Men lyckats blivit så mordern att jag har hårdounat med massa blingbling i alla fall ;)

Myranda (min ponny) har så lång man (mamma tvinga mig spara ut) att jag gör en superfin inbakad fläta istället, funkar SUPER det också! :D

Svar: Ja sålänge det funkar så är det ju bra :) Man får göra det bästa av sin situation, och det verkar du ju göra :D Lycka till på tävlingar i framtiden! :)
/Nathalie
Linn Forsström

2013-02-19 @ 12:03:04
URL: http://toveolssons.blogg.se
Postat av: Tove - Ponnyryttaren ♥

Svar: Tack dessamma :)

2013-02-19 @ 12:29:02
URL: http://toveolssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0