Svar på frågestund - del 1

Här kommer en del utav frågorna - ni kan fortfarande skicka in flera!
 

Vad använder du för lindor och med/utan padd?
Min personliga favorit är fleecelindor. Till det har jag ribbande paddar som jag upplevt formar sig bäst efter benen och då gör det både bekvämt för hästen och snyggt. 
 
Vad har du för sadel?
Dressyrsadeln är en Frank Baines Elegance (nyare modellen) som vi köpte ny utprovad till Cherry - vi hade turen att den passade även på Porter. Hoppsadeln är en Prestige Golden Star
 
Vad är ditt favvomärke?
Jag har inget favoritmärke, jag köper det jag tycker är snyggt. Däremot tycker jag att HV Polo lyckas väldigt bra med sina kollektioner så det är ett av de jag faller för i alla fall. 
 
 
Vad använder du för kamera?
En Nikon D60 med Sigma 70-300mm objektiv. Den ska dock in på lagning/rengörning nu då den börjar ge upp efter många år bland hästmiljö...
 
När blir det stor häst? Och blir det köp eller låna?
Jag rider mitt sista ponnyår i år då jag faller för ålderssträcket. Därför blir det aktuellt under sommaren att sätta igång att leta. Då vi inte har möjlighet att köpa en häst så blir det att låna. 
 
Vad vill du jobba med?
Jag vill jobba med hästar med fokus på utbildning utav de då jag tycker det är oerhört roligt. Om det blir utomlands, här i Sverige, hos någon känd eller i ett eget företag vet jag inte än. Det tar vi då, men jag vet att jag någon gång i framtiden ska ha ett eget företag där jag utbildar hästar med fokus på dressyr. Det vore en dröm och den satsar jag mot. 
 
Söt min när man bländas av solen... 
 
Hur länge ska du tävla?
Så länge jag kan. Det är oerhört roligt och givande och är en stor del av mitt liv. Jag vill inte byta bort den biten - förutom mot Cherry. I det fallet skulle jag utan att tveka byta ut tävlandet bara jag får vara med henne igen... men annars så länge kroppen klarar och det finns möjlighet till det. 
 
Vad gör du när du inte är på hästryggen?
Jag är hemma och/eller umgås med min pojkvän. Det är inte på tal om några fester och inte alls mycket kompishäng (bara med Karro som står uppstallad hos oss och med min klasskompis Felicia), det är inte min grej. Jag gillar att vara hemma, titta på en film och bara vara. 
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: E

Eran blogg är verkligen bra!

2013-02-02 @ 01:05:44
Postat av: Karin

Vrf kan ni inte köpa en häst? Pga ekonomi eller osäker framtid?

2013-02-02 @ 08:05:59
Postat av: Eva

Vad har du för bomvidd i dressyrsadeln?

2013-02-02 @ 09:15:42
Postat av: Ebba ~ Hästblogg

Gud vilken söt häst! :D

2013-02-02 @ 12:46:08
URL: http://northons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0