Svar på frågestund - del 2

Det går fortfarande bra att skicka in fler!
 

Vad brukar du använda för skydd när du rider? I typ dressyr, uteritt m.m.
I dressyr rider jag oftast med lindor alternativt Events luddskydd. Vid hoppning och uteritter är det oftast senskydd eller terrängskydd fram och damasker bak. Förövrigt är det alltid boots på - speciellt nu under broddtid!
 
 
Är han snäll? Testar han dig någon gång?
Han är gudasnäll och jag menar det verkligen. Jag vet många som kan intyga det. Han har ett fantastisk temperament och är okomplicerad. Han har aldrig testat mig utan är alltid med på noterna! Det är så skönt med honom, man märker knappt att han är hingst. Man får kalla kårar när man ser en del bångstyriga hingstar där ute... 
 
Åhh jag jag har själv funderat på ett sådant träns! Vet du om du är stora/små i storlekarna? Du får gärna återkomma med vad du tycker om det :D
(Om Porters nya träns från Hööks med vitt foder). Hittils är jag jättenöjd, det är normalt i storleken och väldigt mjukt. Nu är det väl inte någon direkt kvalité på det men för att endast användas på tävlingar duger det fin fint! Rekommenderar dig till att köpa det!
 
Kan du ta kort på ditt stall och hagar? Har du fina ridvägar?
 
Det kan fixas. Kan nog dra ihop en film till och med om ni vill. 
Vi har väldigt fina ridvägar. För att komma till skogsslingorna som finns i mängder i olika terräng och utförande så är det ett par minuter (beroende på vilket håll man rider åt) grusväg vilket är en fin framskrittning! På våren har vi en väg i skogen som går precis brevid en bäck och på båda sidor så växer det vitsippor i massiva mängder... så vackert. 
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: E

Vad för typ av stigbyglar tycker du är bra för dressyr? Säkra/osäkra

2013-02-03 @ 13:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0