Utbildning och entreprenörskap

I skolan arbetar jag med entreprenörskap där jag bildar ett företag till framtiden. De flesta av er vet redan att jag vill driva ett företag som arbetar med utbildning och tävling av hästar, samt lite avel på sidan om. För att kunna bygga upp det så bra som möjligt har jag ett par frågor. 
 
* Hur mycket skulle ni kunna betala per månad för att lämna eran häst på tillridning?
* Vad är det viktigaste för er som hästägare när ni lämnar iväg de? Referenser, tävlingsresultat, "bevisad kunskap" genom välridna hästar och kloka åsikter, osv.?
 
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Anonym

Just nu när vi är i startskottet tar vi 2000 i månaden för utbildningshästar, och då ingår foder som hö. Men jag tror att man kan vara dyrare när man har jobbat mer och längre. Vi är rätt billiga just nu.
Många läser på vår hemsida innan de lämnar iväg hästen. Där står det lite om hur vi tänker över lag, och ägarna verkar känna sig trygga när de har läst det. Kolla gärna in exemplet på vår hemsida http://www.wingarna.com/verksamheten.html

Det är viktigt att hemsidan ser proffsig ut ;)

Hoppas det var vad du sökte :)

2013-02-17 @ 15:14:58
URL: http://wingarna.blogg.se
Postat av: Ulrika Winge

Vet inte varför det står anomym på kommentaren innan... Det var jag iaf :)
/Ulrika

2013-02-17 @ 16:32:58
URL: http://wingarna.blogg.se
Postat av: Mona

Hej linn!
Har lämnat iväg på inridning och visning ett par gånger ich har själv tagit emot för Inridning eller tävling när jag var yngre.

Jag väljer utbildare efter vad det är för häst jag har, om den ska visas på tex 3-års och hur utbildarens övriga hästar ser ut och är i psyket och efter referenser.

Ska hästen visas är det tyvärr alltid bättre att lämna till en person med ett namn, tyvärr är min erfarenhet så.

När jag hade lite ponnys här för in och utbildning så tog vi 4500+ moms ( foder samt skötsel 7 dagar i veckan)/ månad. Skoning tävling var utgifter som kom utöver.

Nu när jag lämnat iväg så har Inridning samt utbildning kostat samma, för Islands häst 5000:- +moms och för halvblod 5500:-(duktig ryttare med tävlings meriter samt mycket hingst och unghäst vana, utbildad c inom sin gren samt unghäst utbildning ) till 10 000:- +moms( meriterad utbildare som visar unghästar till finaler och bruksprov, Falsterbo smat gp). Då har allt utan tävlings avgifter, skonig och ev vet vård ingått.

Man får säkert börja lite lägre för att själv skaffa sig rutin och erfarenhet. Och en annan faktor som spelar stor roll i prissättningen är: hur mycket andra företag/ personer erbjuder samma tjänst? Vad gör mig mer intressant än dem? Priset? Erfarenheten? Min ridning? Mina meriter? Meriter och erfarenhet är två helt olika saker när det kommer till den unga hästen.

Vill du bolla mer idéer så vet du vart du hittar mig;)/ Mona


2013-02-17 @ 17:08:52
Postat av: Maja

Jag har faktisk noll koll på vad som är rimligt men troligen bara ett par tusen som max. Jag tycker att det viktigaste skulle vara att den har god syn på hästhållning och riktig kunskap som gör att min häst inte utvecklar olater eller lär sig något fel i framtiden. Meriter eller liknande spelar ingen roll.

2013-02-18 @ 11:14:41
URL: http://otroligahast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0