5 saker ni inte visste om mig/Ziro

Om mig:
 
*Jag har börjat träna på gym nu, och har till och med köpt gymkort! Riktigt skönt!
 
*Jag gillar varken godis eller chips särskillt mycket, men läsk älskar jag!
 
*Jag tycker det är tråkigt att läsa bloggar som handlar om någon/några som rider LC på 60% och hoppar LC/LB med fel här och där. Man vill väl läsa om någon som tävlar på högre nivå och dessutom gör det bra?
 
*Min drömhäst skulle vara en rödbrun hingst med 4 höga vita strumpor och bläs. Självklart ung och egenutbildad!
 
*Jag skriver rubriker till inlägg i ett worddokument. Har det uppdelat i måndag, tisdag, onsdag osv. Jag skriver inläggen till en hel vecka på helger, så slipper jag tänka så mycket på det på kvällar. Självklart skriver jag på vardagar också, om ridpass, lägger ut bilder osv.
 
 
Om Ziro:
 
*Han har en punkt på halsen, och om man kliar där så lägger han huvudet på sne och läpparna börjar snurra runt.
 
*Hans allra största skräck är skidåkare. Möter man skidåkare så åker man antingen av (har aldrig gjort det då, men i framtiden säkert!), eller så är vi vid stallet på 0,1 sekunder...
 
*Ziro ska kolla ALLT när man gör iordning honom! Borstar, benskydd, sadel osv. Fick han bestämma skulle han nog följa med in i sadelkammaren haha!
 
*Ziro går på fri tillgång av hö/hösilage nästan. Vi lägger ut mer än de äter upp, och inne får han så mycket att det blir kvar på morgonen. DET är bra hästhållning när magen får hållas igång hela tiden!
 
*Hans favoritgodis måste nog vara bananer! Mumma, finns inget bättre!
 
Världens absolut finaste lille cookiemonster!
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Ronja

Hej :) Ville bara säga att det ju är bra hästhållning om man väger upp hö till sin häst och den hålls i rätt hull, min ponny t.ex blir fet fort som attan och övervikt leder till problem i rygg, leder mm. Så det kan vara bra hästhållning även om de inte har mat dygnet runt men får det ofta i mindre portioner :). Bara en grej jag reagerade på liksom :P
Annars fin blogg och en himla fin ponny!! :)

2013-01-17 @ 09:32:53
URL: http://ronjaboketta.blogg.se
Postat av: Tuuli Elmgren

(vet att inlägget är gammalt men jag råkade klicka in mig här)
Alltså, du skrev "Jag tycker det är tråkigt att läsa bloggar som handlar om någon/några som rider LC på 60% och hoppar LC/LB med fel här och där. Man vill väl läsa om någon som tävlar på högre nivå och dessutom gör det bra?" och det tycker jag är fel. Javisst det är din åsikt osv, men bara för att du är en toppenryttare och tävlar i höga klasser med bra procent och har turen att äga en fin dressyrponny betyder det inte att ALLA vi som bloggar har allt det där.

Jag köpte min ponny som allroundponny och jag tycker att det är en stor utveckling att från första dressyrstarten (han hade inte gått dressyr på ca 2 år då) på 51% i LC gå till 60% i LC, och från 51% i första LB starten till 58% i senaste LB starten med en ponny som inte är den här fina dressyrponnyn. Jag är 11 år, har ridit i 5 år.

OCH trots våra "dåliga prestationer" och jag som rider dressyr på hopp ponnyn så har jag 300 unika besökare per dag. Folk vill läsa min blogg och de vill SE arbetet jag gör med ponnyn varje dag. De vill läsa om våra framgångar och våran resa tillsammans. Det vill kanske inte du, men (jag vet att du skrev att du inte ville osv men) det betyder inte att ingen annan är intresserad av en sån blogg.

2013-04-13 @ 08:48:06
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0