Dressyrhelg på Brolöten

I våras åkte jag, mamma, Cherry och en himla massa packning till Brolötens dressyrcentrum för en träningshelg. 
Vi installerade Cherry och all packning i stallet och mötte sedan upp de andra för en snabb genomgång och fika om hur helgen skulle gå till. 
 
 
Första passet fick jag rida med några som red på lånehästar och vi fick inte göra så mycket. Det kändes som om vi bara red runt och det gav ingenting, jag var alltså väldigt besviken på kvällen det passet då det kändes som bortkastade pengar. Under den kvällen bjöds vi på trerättersmiddag som höll en väldigt hög klass och sen samtalade vi om det självklara ämnet - hästar och dressyr. Det var inspirerande att höra Emelie prata om sitt upplägg och Chris prata om sina erfarenheter och tips. 
 
 
Pass nummer två var tvärtom, det var väldigt givande. Jag fick tips om hur jag ska gå till väga för att klara av den förvända galoppen som var ny för både mig och Cherry. Vi red skänkelvikningar, ökningar och liknande där jag verkligen fick träningsinspiration. 
 
Cherry och jag under uppvärmningen pass nr. 2. 
 
Jag skulle vilja åka tillbaka i vår fast med Porter. En inspirationshelg och kvalitétstid med mamma. Eller om jag istället ska försöka få till någon träning för Marianne Essen som var väldigt inspirerade... hmm....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0