En liten olycka

Igår skedde det en liten olycka med hästarna. Valle och Ziro skulle åka tillsammans, men det gick inge vidare. Det skakade lite där bak, men jag antog att det var Valle som var nervös och trampade lite. Det var mest i svängar, så jag tänkte att han trampar om bara.
 
När jag öppnade sidodörren ibak så satt Ziros ben ÖVER frambommen, han hade bara 3 transportskydd på sig (det fjärde låg löst), han hade fått upp bakbommen, och Valle hade blivit biten i överläppen så blodet bara rann, och hade bitmärken på halsen.
 
Jag tror att Valle irriterat Ziro (det är Valles grej typ) och hängt över med huvudet på hans sida. Ziro som är den dominanta av dem tålde väl inte det och gav Valle stryk. Hur han fått benet över bommen vet jag dock inte, kanske ett försök till att stegra? Ändå skakade det inte så mycket, men det kanske är boogien som lurar en?
 
Båda hästarna mår jättebra nu iallafall. Valle fick åka direkt hem, men Ziro reds ju i Botorp, ett lätt pass. Valle kunde inte ha bett. Ziro kollade jag så han inte var halt eller oren, men han rörde sig helt normalt och var piggelin när jag red. Skönt!
 
Valle är lite svullen om ena kinden där han blev biten, men han äter normalt och är som vanligt. Kan dock inte ridas på ett tag, då ett hackamores skänklar skulle ligga på såret, och bett också.
 
 
Valle är mammas storhäst för er som inte vet :)
 
Jag är glad att båda klarade sig så bra. Ziro fick promenera och trickträna i ridhuset idag, och han viftade så glatt med frambenen i spansk skritt. Skönt!
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Lycke

Hej! Fin blogg! :) bloglovin byte?

2013-01-07 @ 21:46:13
URL: http://lycke.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0