Han brinner snart upp

Ziro var HET idag! Jisses, hur kan man ha så mycket energi?
 
Vi skrittade fram, och sen la jag mycket fokus på formen i skritten. Samma som på träningen, lång och låg. Han var fin, och just då fick jag driva en del, skritt är jobbigt!
 
Vi travade igång och han var fin. Många övergångar och tempoväxlingar. Myrsteg till stora steg. PIGG ponny som verkligen inte ville trava i små steg!
 
När vi var uppvärmda ordentligt så travade vi ett par bommar. Jag la mest fokus på grunderna. Susanne tyckte att jag skulle sänka kraven i någon vecka, så det har jag verkligen gjort. Jag vill ha honom lång och låg, så kommer vi nog ut ur den svacka i var i väldigt fort.
 
Vi skuttade även över ett litet hinder på 50 centimeter, och sen var det fullt ös. Det var full fart genom hörnen, och då travade vi. Jag försökte vara seriös och bromsa upp honom med volter, men sen slutade det med att jag fick ett skrattanfall och bara klappade om honom haha! Dressyrekipage var det ja!
 
Vi avslutade sen, för han var väldigt fin! Speciellt sista galoppen, heeeelt otroligt fin var han! :D
 
Stiligt!
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0