Kärt barn har många namn...

Under en veckas tid har jag funderat på vad jag egentligen kallar mina älskade ponnyer och här kommer en del av de...
 
Linus (fast smeknamn: Musse) - älskling, bebis, hjärtat, bubben och gris. 
Ängsbackens Cocopop (fast smeknamn: Wilma) - Wilmis, Schnuffis, cocounge och skitunge
Skattegårds Porter RNF 156 (fast smeknamn: Porter) - knasboll, duracellkaninen, Pottan och Harry. 
Ängsbackens Holypop (fast smeknamn: Holly) - Hoppiedoppie, prinsessan, hjärtat och Poppan.
Mightiness Mist (fast smeknamn: Skruttan) - Skruttfia och draken.
 
 
Cherry hade nog mest smeknamn av alla...:
Cherran, blondie, hjärtat, tittutaren, Cheeeejjjyyyyy, drottning, godisråtta, sprattelfia, älskling och mycket, mycket mer. Alla uttalas med hennes eget lilla tonläge och flera gånger varje dag säger jag "tittuuuuutt Cheeejjyyyy" bara för att hon älskade att leka tittut och jag alltid sa så när vi lekte det. 
 
 
Santana när hon fanns kallades för: Mammis, mamsimumsingen, Tantis, mamma och Santis.
 
 
Jag älskar lite småtöntiga smeknamn, det blir så sött och kärleksfullt. Har ni några roliga smeknamn till era hästar?

/Linn

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

Jag har en vana att lägga till "ios" efter varje namn, Chelsios (Chelsea) Stellios (Stella) :)

2013-01-16 @ 21:05:07
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Fluffponnys ♥

Jag kallar min Elwis för Vispen, Pelvan, Pelván och Surgrisen haha ;) Fast mest Pelvan nu faktiskt, jag har nog mer eller mindre bytt namn på honom..

2013-01-17 @ 11:47:14
URL: http://www.fluffponnys.blogg.se
Postat av: Maja

Luna: Lunisen, Lunispunis, älsklingplutt, korvisen, sötnöt
Gunda:Gundisen och Gundispundis, pluttinuttan och ovastående ;)

2013-01-17 @ 16:14:01
URL: http://otroligahast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0