Kyra Kyrklund

Den person som jag alltid drömt om att få träna för eller att få träffa är Kyra Kyrklund. Sedan den dagen jag läste ut hennes bok - Dressyr med Kyra - så är jag frälst. Hennes tankar och värderingar är som mina. 
Många poletter i ridningen föll på plats bara av att läsa hennes tips i dressyrvärlden. Faktum är att om jag har problem än idag så söker jag upp det i hennes bok och läser vad hon har att säga. 
 
Det var hon som fick mig förstå skolorna och dess innebörd. Hur man gör de, varför man gör de och när man gör de. 
Att hon är tränaren med det stora T:t finns inga tvivel om. Våra landslagsryttare vänder sig ofta till henne för inspiration. Hennes clinicer är ofta fullsatta och det är sällan man hör något ont ord om henne och hennes träningsvärderingar. 
 
 
Igår höll Kyra en clinic i Flyinge. Läser man igenom kommentarerna på Hippsons inlägg på facebook så tyckte alla att den var väldigt givande. Själv är jag otroligt avundsjuk på att jag inte var på plats men jag hoppas att det kommer ett till tillfälle och det ska jag inte missa. HÄR kan du läsa grundligt om clinicen.
 
Foto: Hippson.se  -  Från clinicen igår. 
 
Jag tror att det är bra att ha en förebild eller någon som man har lika värderingar som. Ett extra plus är om det finns att läsa tips och tankar från just den personen så man alltid kan hämta inspiration och hjälp. Givetvis ska man också ha en tränare som hjälper en med detta men när man kör fast så kan man alltid söka inspiration någon annanstans. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0