Melwas

Under sommaren red jag en C-ponnyhingst vid namn Brantsviken Melwas. 4 år gammal, Welsh om jag minns rätt.
 
Melwas är en ponny med jättego personlighet, men som alla unga hingstar kunde han vara lite jobbig att leda/göra i ordning. Men det var aldrig någon fara, det var bara nyfikenhet och att han var lite hingstig.
 
Att rida hade jag önskat att han var lite mer framme för skänkeln, men VILKEN PONNY! Han har sån power i sig! Han rör sig väldigt stort och fint, och är väldigt lätt i munnen. Väldigt god framåtbjudning, men han blev trött fort och tappde lite bjudning då. Men det förstår man, 4 år och inte så stark än.
 
Jag visade Melwas på championat med finfina poäng i dressyren. I hoppningen var inte jag med och visade, men där fick han ännu högre poäng.
 
Tyvärr tog min tid slut och det blev så att jag inte red Melwas mer. Men jag kände mig lite stor på honom. Med en mindre ryttare kan han komma hur långt som helst i både hoppning och dressyr!
 

 
Visst är han fin?
 
Melwas är godkänd, för er med ston ;)
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

Han är jätte fin! Tänk om han hade varit några cm högre... typ 145 ;) Då hade jag tagit han direkt till mitt sto... men jag tvekar fortfarande.
Hur lång är du förresten??

Svar: Ja han är lite liten... Jag är 1,70 m :)
/Nathalie
Linn Forsström

2013-01-21 @ 20:40:28
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han är helt underbar!!!!!!!!!!

2013-01-22 @ 13:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0