Mitt stall

Jag har sedan jag föddes haft lyxen att ha hästarna hemma på gården. Det är inte många meter ut till stallet och det är underbart att ha hästarna så nära. Jag har ett stort behov om hur de mår och vad som händer med de efter att man läst och upplevt olyckor så det passar mig väldigt bra att lättare ha kontroll över de när de är hemma.
 
Vårat stall är uppdelat i två delar. Ponnystallet och stora stallet. Totalt har vi fem boxar, vi hade sex förut men en blev omgjord till garage. 
Det är två olika ingågar och två olika "inredning". Stora stallet är nyare och därmed finare och bättre genomtänkt. I det stallet har vi två stycken boxar som är 11m² och en som är 12m². Ponnystallet har mindre boxar - 9m². 
 
Stora stallet.
 
Kraftfoder förvaras i den bruna bingen och grovfodret på höskullen. 

Mina drömmar är att någon gång antingen bygga ett nytt eller fixa så att stallen blir ett stall men man skulle behöva flytta boxarna och väggar så det är nog inte möjligt. Annars vore det smidigare. Men som tur är så trivs både jag och alla hästarna som det är nu och det är huvudsaken!
 
 
/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0