Om min dag

Imorse gick jag upp 06.25 för att åka och gymma innan skolan. Duktigt av mig! Så jag och nårga kompisar tränade en stund, och sen vidare till skolan.
 
Efter skolan tog jag bussen till stallet. Träning på schemat ju!
 
Jag såg ju inte alls fram emot träningen, men det gick SÅ bra! Åh vad jag är nöjd! Ziro var jättefin speciellt i traven. Idag fick jag det bekräftat ännu en gång vilken fin ponny jag har! Fick beröm av Susanne att han har musklat sig oroligt mycket, att det inte var samma häst ens. Hans gångarter var helt sinnesfina idag! Stooor elastisk trav, med så mycket rörelse och rygg att jag fick svårt att sitta ner.
 
Han var mjuk som smör i kroppen och munnen, trampade på jättebra och vi flög fram.
 
Målet för dagen var att han skulle slappna av och gå lång och låg. Jag berättade för Susanne att vi haft det tufft ett tag nu, så vi fick jättebra hjälp! Nu hoppas jag att det släpper, men vi får se imorgon!
 

En bild från träningen. Tagen i ridhuset med kapade ben, men kapade ben det är ju standard!
 
If you know what i mean ;)
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Så kul att höra. Det ser verkligen jättefint ut! :D

2013-01-12 @ 11:44:08
URL: http://keimosdixie.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0