Precis hemkommen

Träningen gick verkligen inte bra. Vi kastades in i höga krav direkt. Ziro blev lite märrig, så jag tänkte att jag kan väl rida med spö, bara idag. Tjudelitodeli! Rumpa överallt, jäklar vilka sparkar han gjorde! Och guess what? Finns på film!
 
Vi jobbade med takten och tempot. Vi skulle hålla ett lågt tempo (kändes det som) och lugn takt. Jag tycker att han blir lite för långsam i sina rörelser då, men det är ju nyttigt att variera.
 
Vi red en jäkla massa förvänd galopp på volten, med minskningar-samlad galopp övergångar. Fy tusan vad det var jobbigt! Ziro har inte styrkan för att gå där, så han hamnade lite på frambenen stundtals.
 
Nej, det var ingen bra träning. Vi jobbade inte tillsammans som ett team.
 
Jag ska fundera på om jag ska fortsätta med de här träningarna, eller kanske testa rida för Johan igen. Missförstå inte, Helene är TOPPENbra! Men kanske inte för just oss? Jag ska tänka på saken!
 
Nu ska jag ta och fixa svaren på frågestunden, så får ni dem imorgon. Förhoppningsvis får ni filmen från idag också, annars blir det till helgen. Den lär ni vilja se haha, benen rätt ut och rätt upp på honom!
 
Ja men nästan så!
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0