Tio-i-topp lista

New Forestbladet kom i brevlådan idag. Jag fastnade som varit vid årets statistik bland betäckningar och läste igenom "Tio i topp listan". 
 
1. Mallards Wood Flashlight RNF 204 (nygodkänd) - 15 ston
 
2. Dimmans Eros RNF 182 - 11 ston
 
3. Rolökke Fixe RNF 150
 
Resten av listan: 
http://www.newforest.se/tioitopp.asp 
 
Jag tycker det är roligt att folk vågar betäcka med en nygodkänd hingst! Och att han också fick flest ston visar ännu mera good will från uppfödarna. Min favorit bland hopphingstarna är Eros som kom på en välförtjänt andra plats. 
Överlag tycker jag dock att det inte är så mycket bestäckningar oavsett ras om man kollar runt. Synd men det är nog klokt med tanke på att det knappt går att sälja häst idag - om man inte skänker bort de...  men jag  tyckte det var roligt att kolla listan och se att de hingstar som man trodde glömts bort även de fick göra sin rätt med betäckningar. 
 
/Linn
 

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

1an såg super fin ut, Eros är fin också, letar ju hingst till mitt ponnysto, men jag tror inte jag har hittat någon än =(

2013-01-16 @ 20:42:02
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Jennie Börs - Newforestponnyer

Ponnyn vi hade på foder, Tomacs Evita, väntar ett föl efter Eros till nu till i år. Ska bli spännande att se vad det blir för en liten krabat! :)

Svar: Åh vad spännande! :D
Linn Forsström

2013-01-16 @ 21:05:26
URL: http://www.newforestponnyer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0