Träning och utveckling

Idag har flera timmar gått åt till putsning av läder. Det var nämligen dags för två träningsdagar på raken och jag tycker det är så roligt och ville därför putsa upp utrustningen som jag saknat så. 
 
Britt fick rida hela passet idag för att försöka lossa upp honom ytterligare och han var helt annorlunda från senaste träningen. Galoppen var väldigt luftig och rund och man kunde samla upp honom med bibehållen galoppkvalité. Traven var han lika fin i som vanligt om inte ännu finare. 
Man blir rörd när man ser Britt sitta och le när hon rider och när man frågar "Är det roligt Britt?" och hon svarar "Jaaa!" med ett stort leende. 
 
Imorgon är det dags igen och Britt får rida i början av lektionen för att se om hon kan få loss ännu lite till. Sedan är det min tur att hoppa upp. Jag har putsat ridstövlarna och dammat av finridbyxorna så filmkameran ska definitivt med. Nu när vi fått sådan utveckling på så kort tid så känns det som om målen inte är så högt satta trots allt. 
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det för träns? :)

2013-01-09 @ 01:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0