Vad ska jag göra efter ponnytiden?

Många säljer sina ponnysar efter ponnytidens slut, och tycker det är ganska självklart att göra det. Men för mig är det inte självklart alls.
 
Ziro är min bästa vän, och jag kan inte förklara med ord hur mycket jag älskar honom. Jag ser faktiskt ingen anledning till att sälja, för han kommer kunna prestera bra bland de större hästarna också. Tävling är inte det enda jag tänker på.
 
Jag kan inte tänka mig att åka ut till stallet, och i Ziros box ska det stå en annan häst. Kanske en jättefin storhäst, men ändå inte Ziro. Det skulle jag inte klara.
 
Provridningar... Alla rider så bra de kan på provridningar, men de visar inte hemmaridningen. När våran storhäst blev såld så verkade hemmet toppen, men de hoppade sönder honom och avlivade utan att avsluta behandlingen. Det är sånt man inte vet.
 
Jag vågar inte chansa, och jag vill inte chansa.
 
Ska jag ha en storhäst så kommer jag ha två. Ziro, och en stor. Jag är faktiskt inne på att köpa ett fint föl i framtiden, för att få vara med från början. Det skulle vara kul!
 
Världens finaste kastar man inte bort <3
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Tussie & London - med drömmen att rida SM

Superfin blogg! Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar (:

2013-01-07 @ 15:27:42
URL: http://londonryttaren.se
Postat av: Annica

Jag håller helt och fullt med dig! Har aldrig själv klarat av att sälja min bästa vän.

2013-01-09 @ 17:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0