Vem är den där San Ziro?

Ziro är en Svensk Ridponny, med alla möjliga raser i sig! Hans pappa Feno-Me RP 137 går som Tysk Ridponny, medans hans mamma var Haflinger/arab av sportmodell. Feno-Me går nu som storhäst och presterar bra i MSV:B dressyr, men var förut en elitponny som deltagit i SM och har vinter och placeringar på nationell & elitnivå.
 
Han är även hoppad en del.
 
Ziros mamma dog tyvärr för ett tag sedan, men jag har fått reda på via uppfödaren att hon var HET. Gick inte att tävla på knappt, helt crazy.
 
Jag har även pratat med ägaren till Feno-Me, och några av Ziros bröders ägare (samma pappa), och alla har i ung ålder varit väldigt tuffa och svåra, stegrat, bockat och sånt som Ziro fortfarande gör ibland (mer sällan nu, förut var det ett par gånger varje ridpass).
 
Ziros morfar Oosterveld's Marsaz var en mycket bra dressyrhäst, och har jag fattat rätt så presterade han på internationell nivå.
Resultatet blev den här:
Pucko... Det som hände på bilden var att jag gjorde en halvhalt i trav, samtidigt som det blåste till och var en annan häst på andra sidan av ridbanan...
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0