Visst ser det lätt ut?

Visst ser han himla lätt ut min Ziro? Det får jag höra ofta iallafall. Att han ser så enkel ut, som att jag bara behöver sitta där. Tackar för det, eftersom man vill att det ska se så enkelt ut som möjligt.
 
Jag måste skratta lite åt alla som lägger ut bilder på sin hästar när de är "vilda", ooohhh! De bockar och stegrar, bakutar och kastar sig. Och så har hästen lyft rumpan lite från backen, eller drar upp huvudet lite. Vild var det ja...
 
HÄR får ni ser på en liten envis vilding!
 
Jag bjuder, bus-/galenbilder på min Biroman!
 

Vad händer på denna bild då? Jo, vi skulle trava lite på gärdet, vilket resulterade i att Ziro drog i full fart, och jag försökte bromsa medans han sprang på tvären, och sedan flög iväg över ett dike till vänster om bilden. Verkligen en skum ponny...
 
 
De sista 3 bilderna hänger ihop i en bakutserie. Fick en 1a på den travökningen med kommentaren: "Det blev rodeo!"
 
Det här är ett LITET urval av alla bilder...
 
Är din hästen verkligen så "vild" längre?
 
 
Ni som inte sett den här filmen, KOLLA på den så får ni se hur det kan bli när Ziro är spänd. Tjuho, stegra studsa och kasta sig!
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Noomie Sundell

Söt han är!
Jäklar vad han kan sparka! :O

Svar: Ja han är en riktig sötnos! Ja det är som om han har gått på karate eller något sånt haha :D
Linn Forsström

2013-01-12 @ 17:58:59
URL: http://lexx.blogg.se
Postat av: Sofia Spelkvist

haha rolig ponny, såg inte så kul ut just då :P

Svar: Han har en hel del åsikter, men på dressyrbanan kan han hålla dem för sig själv haha!
Linn Forsström

2013-01-12 @ 19:05:46
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: IDA

Du rider så bra! Du bara sitter där mjuk i handen tills han lugnat sig! Många sitter och sparkar och slår med spön när deras hästar håller på sådär.. Du rider så mjukt och fint! Men blir du inte rädd när han håller på att stegrar och så?

Svar: Åh tusen tack! Nej faktiskt inte! Kan skriva ett inlägg om det! :)
Linn Forsström

2013-01-12 @ 19:09:52
URL: http://www.idalarsons.blogg.se
Postat av: Anonym

Högt han reser sig! Är det inte läskigt när han gör sådär? :p

Svar: Kommer ett inlägg om det! :)
Linn Forsström

2013-01-12 @ 21:43:38
Postat av: anonym

Ja min häst är faktiskt minst lika "vild" :)

2013-01-12 @ 22:24:02
Postat av: ann

men Nathalie, har du ramlat av ngn gång? Det ser ut som att man kan göra det :D

2013-01-14 @ 08:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0