Vivaldi, "Valle"

Valle är min mammas storhäst, som vi köpte i Augusti -11. Valle är en speciell häst. Utseendemässigt är han nog ganska unik, och han rör sig med väääldigt mycket knän.
 
Valle att rida... Ja, han är ju inte den som är jobbsugen eller tar i i onödan, men han är jättesnäll och schysst. Han gör det man ber om utan att tycka någonting. Han kan vara lite tittig ute, men gör aldrig mer än att stampa till lite.
 
Innan Valle kom till oss så hade han tävlat dressyr upp till LA med placeringar. Nu är hans tävlingsliv över, och han går som dressyrpålle/skogsmulle. Det passar honom bra det!
 
 
En film på mig och Valle. Nu kan jag honom mycket bättre, nu går han jättefint när jag rider. På filmen är det väl lite sådär va? ;)
 
Valle heter egentligen Vivaldi, och han är korsning mellan Frieser och KWPN av grövre modell. Det gör att han rör sig med mycket knä, men inte så mycket framåt.
 
Uppförsbacke?
 
Visst är han rätt häftig?
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Maja

Är Valle pappa? http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=674270

Svar: Hihi nej det är han inte :) Han är född i Holland och kastrerad där :) Men den där hästen såg ut att kunna vara efter Valle, och e. Vivaldi haha... Men det är fel Vivaldi :)
/Nathalie
Linn Forsström

2013-01-27 @ 22:59:56
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Han är jättehäftig :) Men han ser "crazy" ut.Kan man verkligen rida honom utan att flyga av? :) Eller är han bara bysig när ingen sitter på han rygg?:)

2013-01-28 @ 08:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0