Åh, finaste Ziro!

Idag började det sådär... Jag red mycket basic, steg och fartkontroll. Böjde igenom honom och checkade läget. Han kändes okej, men jag ville ha lite mer tryck och tramp i honom. Han fick gå i en myrtrav, så pyttesmå steg det bara gick. Ur det skulle han antingen komma fram i en galoppökning eller travökning. Efter det blev det bättre!
 
Andra halvan av passet kändes han helt magisk! Han dansade fram fjäderlätt, samlat och på baken. Det var gick bra att sätta honom i piruettgalopp (inga piruetter än, dock), och hålla honom där ett par språng innan vi fortsatte.
 
Jag testade även lite "passsagetänk", genom att samla samla samla traven samtidigt som jag kittlade honom med spöt. Känslan alltså. Rumpan försvann ner under honom och fronten kom upp, och två små tramp kände jag allt. Åh, min fina lilla häst!
 
Han var helt obeskrivligt fin då, så jag ser verkligen fram emot träningen imorgon, och förhoppningsvis ser Marianne en tydlig skillnad sedan förra året :D
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0