Bloggare

Jag som bloggare förväntas skriva inlägg som är provocerande. Jag förväntas skriva om överviktiga ryttare, om hur ful utrustning folk använder och om hur dåliga personer är på att rida. Detta för att locka folk till att komma in på bloggen och lämna kommentarer, nå en högre statistik och öka mängden kommentarer. "Förhoppningsvis" tar det ökande intresset bloggen till topplistor så att den sprids vidare och ännu mer klickar in för att provoceras. 

Tyvärr är det jag skrev ovan sant. Ni har själva sett det - Hanna Widerstedt, Kissie, skvallerbloggar inom ridsporten. Man skaffar ett "alter ego" som väcker intresse bland folk för att sedan under en dag ändra bloggens innehåll och bli snäll - detta när man har x antal läsare och är ute på x antal topplistor. Då har man redan marknadfört sig och har en grund att stå på som sitt riktiga jag. 
Det allra vidrigaste är att man får betalt för detta om man gör det tillräckligt bra. Man får betalt för att utsätta människor för pikar och hårda ord. 

Men nej, det här inlägget ska inte handla om nätmobbning. 
 
En av mina många headrar under min tidigare blogg. 

Hurvida ni upplever att jag har skrivit ett provocerande inlägg vet jag inte. Tyvärr är nog risken att det alltid finns någon där ute i världen som känner sig träffad trots att det är obefintligt eller inte var så menat.
Istället vill jag som bloggare dela med mig till er om mina erfarenheter i livet, mina tankar och åsikter. Jag vill dela med mig av mina träningstips, min utveckling och min framtid. Inte bara för eran skull utan även för min, för att ha något att kolla tillbaka på. 
 
Jag är inte ute efter att bli någon idol. Jag känner inte heller något behov av att ha 20k läsare per dag.
Istället känner jag nu att ni som läser bloggen är här för att ni förhoppningsvis får ut något av det vi skriver. Om ni hittar inspiration, gillar bilderna, tycker ponnyerna är fina eller liknande vet jag inte, men något måste göra att ni är här. Och i och med att det var väldigt, väldigt länge sedan jag fick en elak kommentar så känns det som att de flesta är här av en god anledning. Det är även mitt mål med bloggningen. Att ha läsare som är här för att något tilltalar de. 
 
Jag har valt att stå emot den provocerande bloggtrenden. Blir det något av bloggen så har jag något att vara stolt över, jag och Nathalie har varit oss själva redan från början och om vi någon gång ska bli "stora" så är det pga det - att vi är och har vart oss själva.
 
 
/Linn
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika Winge

Fint skrivet! :)

Svar: Tack, vad kul att du tycker det :)
Linn Forsström

2013-03-15 @ 08:56:27
URL: http://wingarna.blogg.se
Postat av: Anna

Att börja skriva inlägg för att provocera ser jag som en desperat handling för att få kommentarer. Typ som "troll" gör på ett forum som blivit såsigt och tråkigt. Päls/läder eller inte, stå inne eller ute vid en viss temperatur och andra "känsliga" ämnen för hästfolk har vi ju sett. Lite tragiskt att folk tar till sådant i stället för att acceptera att bloggen är döende och att livet går vidare.

2013-03-19 @ 03:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0