Hur ska en bra träning se ut?

En bra träning för mig har några olika krav, såsom:
 
*Variation. Att bara ligga på en volt ger mig inget nöje, och inte Ziro heller. Tycker man inte att det man gör är kul så lär man sig inte mycket av det.
 
*Jobb med det som behövs. Är det grunderna som behöver slipas så ska grunderna slipas. Det som behövs ska jobbas på, inte det som man vill träna på bara för att.
 
*Rätt träningsgrad. Ziro är en välutbildad ponny, och jag kan en del jag också. Att trava runt fyrkanten och på några volter ger oss inte mycket. Det vet jag rätt bra hur det ska se ut.
 
*Sitsen! Jag har en dålig grundsits vilket gör att mina fula små ovanor kan komma fram. Min tränare måste påminna mig om det.
 
*Vara nogrann. Jag vill inte få massa beröm om något inte är bra, men när det är bra så vill jag verkligen veta det.
 
*Bra förklaringar. Jag måste ju kunna förstå vad tränaren vill, så en massa kringelkrok-snack går inte hem.
 
Det är några viktiga punkter.
 
Tränare jag verkligen fått bra hjälp av är Madeleine Johansson (har hjälpt mig i flera år, dock längesen vi tränade för henne), Susanne Åberg (tränar vi för nu, superbra!). De två har hjälp mig mest, men jag har även testat på Johan Ekenberg och Anna Björkman som jag tycker varit kanon! Johan ska jag börja träna mer för nu är tanken. Jag har även ridit för Marianne Essen, och ska göra det nästa lördag igen.
 
Bild från i somras, träning för Anna Björkman :)
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0