Johanträning

Idag var det dags för Johanträning. Jag hade helst velat skritta ut på Ziro, men Johan kommer väldigt sällan, så man får passa på.
 
Ziro var väldigt fin! Igår på tävlingen vågade jag inte sätta tryck i honom (explosionsrisk), men idag gjorde jag det.
 
Vi började med slutorna, då jag önskat det. Vi fick många bra tips, och efter ett par försök flöt de på ganska bra. Sedan ville Johan se skrittpiruetter. Där fick jag kämpa! Jag har svårt för det och krånglar till det, och då passar Ziro på att lata sig lite. Men även där fick vi många bra tips, och de blev också bra efter ett tag.
 
I galoppen red vi på volten först. Johan tyckte att hans galopp är väldigt fin och bra. Vi red 4 serpentiner över ridbanan, och sedan på volten i förvänd. Sedan tog vi vänstergaloppen. 4 serpentiner där också, men vid medellinjen gjorde vi enkla byten. De blev rätt okej, men han måste vänta på mig och jag måste vara tydligare.
 
Mot slutet jobbade vi med halterna. Dels att han skulle bromsa med baken, och då få med sig den, och dels att han skulle STÅ STILLA. Han tycker det är tråkigt och blir lite sur, men det är bara att jobba på. Han trampade runt litegrann, men vi får träna på det.
 
Idag red jag med sporrar... Har jättedåligt samvete nu. Aldrig mer förutom på tävling där jag måste ha dem. Jag HATAR sporrar, men jag trodde att Ziro skulle vara jättetrött idag och att jag kanske skulle behöva reta honom lite. Det är ju inte så att jag sitter och hackar honom med dem, men jag tycker inte att man ska ha dem till vardags. Inte jag iallafall. Som sagt, aldrig igen förutom tävling.
 
Jag får trösta mig med att Ziro var go och glad i hagen när han kom hem. Han och Valle sprang och busade och bockade!
 
Imorgon och på tisdag får han skritta ut. Det är påfrestande med träningar och tävling, så han får bara promeneras, och så rider vi ut på onsdag och galopperar litegrann :D
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0