Om tävlingen

Hej på er! Jag hann inte uppdatera er igår. Kom hem och somnade vid halv nio på kvällen, så trött var jag! Men vi tävlade ju, så här kommer lite resultat:
 
LA:1: På framridningen var han väldigt fin! Lite spänd när en annan häst red förbi, men det värsta han gjorde var att slänga sig litegrann åt sidan.
 
På banan hade vi ett par missar. Precis vid galoppfattningen mötte vi hästen i collectingring, så då slängde han sig iväg litegrann. Sen fick han bråttom i volten där och snubblade till. Och i mellangaloppen vet jag inte varför, men han tyckte att det passade bra med ett byte! Eller två faktiskt. Han bytte från höger till vänster, men lika fort bytte han tillbaka igen.
 
Vi fick iallafal dryga 66% en en fjärdeplacering.
 
LA:P1: På framridningen var han ännu lite finare! Jag kunde sätta honom på rumpan och rida piruettgalopp, för att sedan rida fram igen. Slutorna var helt okej, och öppnorna var bra.
 
På banan tyckte jag att det gick riktigt bra! Mycket bättre än LA:1, och jag var väldigt nöjd när jag kom ut. Slutorna var väl sådär, och de enkla bytena kunde varit lite lugnare och stadigare. Blev dock väldigt chockad över resultatet.
 
Vi trodde alla att jag skulle få minst 65%, men jag fick 59%. Jag räknade om protokollet men det stämde. Jaja, vad ska man göra åt saken? Huvudsaken var ju att jag var nöjd!
 
Jag har varken bilder eller film. Trots att jag förklarat för pappa hur kameran funkar så fattade han inte. Nästa helg kanske!
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0