Riktigt härligt pass!

Idah började med riktigt ordentligt speedcontrol (inspirerad av Matilda Holmström). Korta och länga traven ordentligt. Explosiva reaktioner var jag ute efter, och det fick jag! Jag ökade/minskade ett par meter tills det kändes bra, och sedan ökade/minskade jag igen. Riktigt bra för att få igång bakbenen!
 
I galoppen red jag med samma fokus. Att kunna variera från korta språng till stora språng, men i samma tempo och takt. Det var samlingen det, men sedan ville jag ha blixtreaktioner till ökning. En liten viskning: "öka", och så drar han iväg. Han lade sig gärna lite över tygeln, men jag bara kittlade honom med skänkeln så trillade han ner igen.
 
Vi gjorde även samma sak som i fredags. Förvänd galopp på stora mittvolten, och ställd inåt. Väldigt gymnastiserande (stavas det så?) övning, och stärkande för den förvända. Han kändes kalasfin i det arbetet och höll sig rund, samlad och stadig, och höll en jättefin galopp.
 
 
I travarbetet mot slutet exploderade han nästan bara min skänkel nuddade honom. Precis som jag vill ha honom! Vi red några riktigt fina slutor då, diagonala med volt på mitten. Också mycket lösgörande!
 
 
/Nathalie

Kommentarer
Postat av: Fluffponnys ♥

Det måste ha varit väldigt trevligt att sitta på en sådan lyhörd häst :)

Svar: Ja verkligen, finns inget bättre :D


/Nathalie
Linn Forsström

2013-03-04 @ 20:59:01
URL: http://www.fluffponnys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0