Tävlingsfix

Hej! Ursäkta min frånvaro, men jag har väldigt fullt upp. Sena skoldagar och sena stalldagar.
 
Ziro tog det lugnt tisdag och onsdag, och igår red jag ett ordentligt pass i ridhuset. Mycket lösgörande. "Bogen in", skänkelvikningar, slutor, volter, bolla honom mellan skänklarna osv. Han var väldigt fin men liiiite väl pigg efter två slappisdagar. Han ville gärna racea runt, så när vi skulle göra antingen trav- eller galoppökning stampade han till ett par gånger i backen innan han flög iväg.
 
Jag red även mycket tempoväxlingar. Samla, samla, samla, och sedan öka. Han tyckte det var lite jobbigt, men han kämpade på bra! Han vinklade in bakbenen väldigt fint under sig och var verkligen fokuserad!
 
Ikväll är det träning för Susanne som gäller. Det blir en kort träning dock. Efter det är planen att tvätta benen iallafall, och borsta igenom svansen ordentligt med massa glanssprej. Vågar inte tvätta den eftersom vi står i kallstall, och det är svårt att torka svansen ordentligt. Den ska ju inte frysa. Hårfön? ;)
 
Min fina, hoppas att han sköter sig. Om ni inte visste det så TÄVLAR VI IMORGON :D
 
Det ska bli så himla kul att få tävlingsförbereda igen, efter 4 långa månader :D
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0