Träningen idag

Träningen gick SÅ bra idag :D Vi började med fartkontroll i galoppen, att kunna samla och öka direkt. Att öka är nemas problemas, men att komma tillbaka är en annan femma haha! Nej men det gick bra efter ett par gånger.
 
Sedan skulle vi göra bakdelsvändningar. Jag SUGER på bakdelsvändningar, så där fick jag skäll och bakläxa ;) Jag fick många bra tips där iallafall, och ska kräva mer samling i skritten av Ziro.
 
I galoppen var han så jäkla pigg! På gränsen mot het, men väldigt lätt och fin i munnen - som alltid. Jag kunde lätt sätta honom på rumpan och verkligen få fram tävlingsgaloppen. Marianne var väldigt nöjd med det! Vi fick jobba med de enkla bytena en del också. Vi red dem på volt, och sedan serpentiner. På serpentinerna blev de så himla bra!
 
Sedan gjorde vi dem på medellinjen. Där gäller det att hålla dem raka, vilket gick på andra försöket. Första gången trodde han halt och jag var otydlig.
 
I slutet av passet när vi travade så var han så jäkla fin! Verkligen under sig med bakbenen och superfint samlad.
 
Jag har film, men mamma "visste inte" hur man fixar fokuset, så allt är en luddklump :(
 
#Taggaenveckakvartilltävling
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0