Ängsbackens Cocopop ("Wilma")

"Linn kan du inte berätta om dom andra hästarna du har hemma och vad du har för historia och mål med dom :)"
Ett mycket bra förslag på inlägg. Först ut är Wilma. 


Ängsbackens Cocopop
Sto f: 2008 e. Kantje's Umberto RNF 175 - Sanana VII RNF 1428 - Värends Pedro RNF 57. 
Uppfödare och ägare: Linn Forsström och Marie Fredrikson, Stuteri Ängsbacken. 
 

Wilma är våran egen uppfödning som kom till världen kvickt den 26 maj 2008. Det dröjde inte många minuter innan hon var uppe på benen och var full av liv. Den där extra energin har stannat kvar under alla hennes unghäst år, ofta fick hennes mamma Santis flytta på sig illa kvickt när hon drog igång med sina busattacker för att hon var så galen. 
 
 
Vi började tro att det skulle bli en kamp att rida in henne men hon har varit genomsnäll redan från början. På två veckor travade hon under ryttare (som 2,5 åring). Därefter har det fortsatt med treårstest och fortsatt utbildning. 
 
Wilma på inridning. 
 
Mål 2013
Idag red vi årets andra ridpass. Jag hoppas snart vara igång och rida alla gångarter och där bygga kondition och styrka. Så fort vi får lastningen att fungera är målet att komma iväg och träna för att förhoppningsvis vara ute på träningstävlingar till sommaren. 
När grunderna är satta, med en förberedd karriär, vill vi ha ut henne till en duktig liten ryttare som kan ta ut henne på tävlingsbanorna. Jag själv skulle gärna ta den uppgiften men tyvärr är detta mitt sista ponnyår. 
 
Mål för kommande år
Att hon presterar på tävlingsbanorna, troligtvis i hoppning. Klasser och gren är så svårt att säga i nuläget. När tävlingskarriären är lagt på hyllan tar vi henne tillbaka för att fortsätta våran avel. 
 
 
Wilma är helt fantastisk, hon är väldigt lättlärd och otroligt positiv. Ni kommer få följa henne fram tills vi hittar en ryttare till henne när vi känner att hon är färdig för sitt kommande liv. 
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

Och där fick jag svar på mina frågar jag ställde i ett annat inlägg. Kul och vad fin hon är :D

2013-04-06 @ 17:24:49
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0