Bett dag 2

Idag red jag med bettet, och känslan är fortsatt bra!
 
Vi hade ett okej pass idag. Ziro var jätteduktig verkligen, men piloten var inte alls med på noterna, red dåligt och hade dåligt tålamod. Blev slutorna dåliga struntade jag i dem och galopperade istället för att ta igenom dem. Dumma mig.
 
Vissa delar av passet när jag red mer ordentligt kändes han kanonfin, lika fin kontakt till handen som i förrgår och ett jättefint tryck i honom. Mot slutet gjorde vi våra bästa slutor någonsin!
 
Han trampade helt underbart idag också. Det är svårt att beskriva hur det känns när han sänker bakdelen och verkligen sätter under sig baken och trampar på. Väldigt häftigt och han tycker det är kul att göra, nästan lite för kul så att han vill göra det ofta, även när jag inte bett honom. Rätade jag på mig i skritten trampade han till, så himla duktig!
 
Snart får Chuckie en lillebror (nej jag längtar inte alls efter en kramgo bäbisbjörn, nejnej)
 
 
/Nathalie
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

BERÄTTA!!!!!!!!!!!!!!!!! Vilken bror, när? :)

2013-05-02 @ 12:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0