Fina hästar!

Idag red jag både Valle och Ziro, och båda två skämde bort mig med superbra ridpass!
 
Valle red jag i ridhuset. Skrittade mycket, gjorde skrittpiruetter, slutor osv. När han lyssnade bra och lossade så travade vi igång. Han var väääldigt trög och ignorerade mina skänklar, så jag smackade till och skänklade till snett igenom en gång, så efter det var han jättefin!
 
Vi gjorde mest lösgörande, lite skolor, och han var helt super! Det var nog det bästa ridpasset någonsin med honom. Han kändes pigg, glad, känslig och mjuk.
 
Ziro fick också ta ridhuset. Han var så jäkla pigg, och jag lyckades lätt omvandla energin till Power. Den traven vi fick fram, den är inte att leka med! Schwung, tramp, samling. Rysningar. Vi red också mycket lösgörande, och några ökningar där han skulle ligga kvar i formen, inte dra upp huvudet och rusa iväg.
 
Travökningarna idag var nog de bästa vi någonsin gjort, och vi har gjort jäkligt bra innan också. Galoppen var så himla fin den också!
 
Jag har en väldig tur som får rida så fina hästar! Valle ska jag ha torsdag-söndag, så han ska få sig ett par genomkörare!
 
Och Ziro känns bra inför tävlingen på lördag, även om mycket kan ändras på en vecka.
 
 
 
/Nathalie
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0