Livlina

Idag när jag tog in Porter så hoppade han och for. Även när jag hoppade upp så kunde han inte stå still utan han vräkte sig framåt och ville hoppa och fara. 
I och med att jag skulle rida på gärdet idag och det är väldigt nära till stona som ofta står och skriker efter honom så kände jag att jag var tvungen att sätta på en livlina idag under framskrittningen. Det är mitt ansvar när jag sitter på en hingst, jag vill inte ta några risker. 

Alltså, under framskrittningen när jag red med lösa tyglar så hade jag en graman på. För att ha lite mer att säga till om och få snabbare reaktion ifall det skulle koka över. När jag sedan skulle korta tyglarna och börja arbeta så tog mamma av den.
 
 
Han uppförde sig i alla fall men som sagt - säkerhetstänk. Man har inte lika stor koll när man har lösa tyglar och skrittas fram måste han, och då fick vi en livlina att ta till om det skulle koka över. 
 
 
Visst är han snygg i vinrött?!
 
 
/Linn
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0