Resultat, Lagtävlan för ponnyallsvenskan, Köpings RK

Som vet var vi iväg och tävlade igår, med ännu ett medelmåttigt resultat (för att vara vi).
 
På framridningen var det en del störningar. De drog igång en traktor som stog parkerad i ett skjul PRECIS bredvid framridningen = Ziro flög i luften och blev livrädd. Och max tre meter ifrån framridningen stog det en häst i en sjukhage, som sprang som en tok och frustade, varav Ziro blev spänd igen. Men de stunder han var lugn var han faktiskt riktigt fin!
 
På banan hade vi ett par småmissar. Slarvig väg inför båda skänkelvikningarna drar ner poängen, ett taktsteg i skritten, och när vi skulle göra halt vid C framför domaren halkade han iväg med bakbenen och drog upp huvudet. Galoppfattningen var lite väl spänd, och båda galoppökningarna vart halvdana. Men jag är hyfsat nöjd med travökningarna och den övriga galoppdelen.
 
Resultatet blev 66,52% och en sjätteplacering av 25 D-ponnysar. Det var väldigt hård konkurrens, då det var Division 1 för Stockholm(?), så vi mötte många bra Stockholmsekipage.
 
Det var kul att möta små många nya ekipage och en helt ny domare. Bedömningen var ganska hård men väldigt rättvis, och det är så jag tycker att det ska vara.
 
Allt som allt är jag nöjd, men jag väntar fortfarande på att vi ska prestera på samma sätt som förra säsongen. Jag tror det blir bättre när vi kommer in mer i tävlandet!
 
Fler bilder kommer strax!
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0