Resultat Lagtävlan för ponnyallsvenskan & LA:P1

Hej på er! En helt okej tävlingsdag! Jag är både besviken och nöjd, hur det nu går ihop.
 
LA:P1: På framridningen var han lite ofokuserad och kollade på andra hästar. Men han var fin ändå, mjuk och lugn. Lite orolig i munnen, men det löste sig fint efter ett tag och jag fick ett mjukt och jämnt stöd. Jag red mest lösgörande och checkade av så att han var uppmärksam.
 
På banan blev det lite pannkaka. Taktmissar i traven, han bajsade i första slutan, och bajsar han kan han inte gå framåt, så det blev ju jättedålig. I andra öppnan blev han rädd och satte sig på rumpan så vi fick en 4a. Han snubblade även en gång så vi hamnade lite ur rytm inför enkla bytet, men duktig som han är räddade han situationen snyggt och gav oss en 7a.
 
Galoppdelen var så himla mycket bättre än traven. Vi hade 6,5 till 7,5 i galoppen, medan det gick från 4-7 i traven, men mestadels 6.
 
Resultatet blev 61,7% och första utanför placering. Det var mer än jag väntat mig, då det var hård bedömning och hård konkurrans. Men på ett sätt gillar jag hård bedömning, för när man får en bra procent, då vet man att det är BRA.

 
Lagtävlan för ponnyallsvenskan: På framridningen var han så himla fin! Lätt och luftig, uppmärksam och pigg samtidigt som han var lugn. Vi red skänkelvikningar, galoppen som den ligger i programmet och så ryggade jag en del för att kolla så han lyssnade.
 
På banan var han också fin, men han blev lite ostadig i kontakten i munnen. Han nickade lite i formen i några travmoment och hamnade lite över tygeln. Och i ena travökningen fick vi en taktmiss... Det enkla bytet är jag väldigt nöjd med! Rakt och bra antal steg.
 
Resultatet blev 65,00% och första utanför placering igen. Jag tror det skiljde 1 eller 0,5 poäng till placering, surt!
 
Det känns som denna säsongen var lite trögstartad, vi har inte riktigt kommit in i det och presterat så bra som vi gjort innan. Vi har faktiskt gjort en del halvkassa resultat, men det är mycket kvar av säsongen och vi kommer nog igång snart!
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0