Svar på kommentar

Fick en kommentar som handlade om mitt inlägg "Det är inte tur". Där jag skrev om jobbet med Ziro och sådär.
 
Visste du att han hade kapacitet? Såg du det? Vad är han bäst på, vilka rörelser? Vad tycker du är svårast? :D
 
När jag provred Ziro så kändes det som sagt skit. Men han har ju en riktigt bra stam, och hans syskon har lyckats bra. Bra grundgångarter, mjuk i munnen. Men hur långt vi skulle komma visste jag inte. LA är enkla grejer, i alla fall de första LA-klasserna. Dit kan i stort sett vilken skogsmulle som helst komma på godkänt resultat, så det skulle vi klara. Men nej, att han hade så stor kapacitet som han faktiskt har visste jag inte.
 
Hans bästa rörelser? Hmm. Han är bra på mycket, kan göra helt galna travökningar och galoppökningar. Ryggningar har vi alltid haft lätt för. Han är väldigt reglerbar så att samla och öka är enkelt för honom. Han är ganska bredbent också, och har lätt för sidvärtessrörelser. Han har ganska lätt för allt egentligen, det är piloten som krånglar till det för honom ;)
 
Jag tycker slutor är svårast. Har jag en tränare som står och säger vad jag ska göra mitt i slutan blir den bra, men själv krånglar jag och försöker för mycket. Men nu på senare tid har de blivit riktigt bra, senast igår till exempel.
 
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0