Tankar kring tävling

Jag har fått några kommentarer där ni undrar när jag ska tävla nästa gång. Och jag tänkte att det var läge att svara på det. 
 
Kort sagt så har jag ingen tävling planerad. Vi går ut och startar när vi känner oss redo. Det enda jag har planerat är att starta New Forest SM och jag hoppas att jag känner att vi är färdiga tills dess, speciellt att vi är färdiga till LA:4 som är SM klassen. 
Det handlar om att lossa, lossa och lossa just nu och det tar tid att mjuka upp en gammal häst. Han är trots allt 18 år i år - även om han har svårt att förstå det själv. Han lever livet som en treåring ;)
När jag kommit till lösgjordhet som varar ett helt pass så han får stärka sig så går jag ut. Visst får jag loss honom, men det är jättesvårt att underhålla det. Utan jag ger det tid, så han får stärka sig och bli stadig. 
 
Jag tror att allt kommer gå mycket snabbare när det är varmt ute så musklerna kan hålla sig avslappnade och uppvärmda, och att man kan rida fullt ut. Han är MEGAFIN i vissa perioder men efter någon/några dagar i isande kyla och blåst där man inte kunnat rida så är det ett bakslag. Men som sagt - nu tror jag allt släpper snart. 
 
 
 
/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0