Bättre ryttare av att blogga?

Ja - det är faktiskt sant. Delvis i alla fall. 
 
Sedan jag började blogga för ett par år sedan har jag blivit "tvingad" till att tänka igenom varje pass - vad gjorde vi? Hur gick det? Vad måste vi ändra på till nästa gång? 
Jag har tack vare alla detaljrika inlägg om träningspass och tävlingsresultat lärt mig analysera och tänka efter vilket är en stor del för att kunna utvecklas. Har man inte förmågan till att kunna analysera så tror jag inte att man kommer någonstans. Det går säkert när en tränare står på marken och berättar för dig men ju längre du kommer uppåt i klasserna desto mer krävs det av dig som ryttare att kunna analysera så ni kan fortsätta utvecklas och träna vidare även på hemmaplan.  
 
 
Inte nog med det så finns det inget intressantare i världen än att kolla tillbaka på gamla ridpass och läsa om hur det kändes, vilka övningar man red och hur de upplevdes. Det är inspiration och kan lära dig hantera liknande pass i framtiden - "idag är han vresig och vill inte arbeta, vad gjorde jag det passet? Jaha jag gjorde så... därför att... och det fungerade såhär....". 
 
Genom att blogga tvingas man vara ärlig mot sig själv. Även om det kanske inte är meningen så lägger man märke till smådetaljer inför ett inlägg - det kan vara att när man letar bilder till ett inlägg och man ser att man sitter någon cm snett. Då upptäcker man det innan det kan bli en vana som är oerhört svår att arbeta bort. 
Man får genom skrivningen och tankekraften klart för sig vad man har för brister och vad man har för bra egenskaper och kan då utvecklas bra mycket snabbare då man är medveten om det än en person som "bara är" och inte tänker utanför boxen så att säga. 
 
 
/Linn
 

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

Det håller jag med om :)

2013-02-19 @ 19:12:19
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0