En förebild

En förebild är för mig viktigt att ha. Det blir en inspirationskälla och ett driv framåt, man har någon som man ser upp till i hästhantering och/eller ridning och man siktar själv att komma dit. 
Själv ser jag upp till Kyra Kyrklund med hennes kloka tankar och träningssätt. Jag ser upp till alla som har kämpat sig fram till toppen - Rolf-Göran Bengtsson bland annat. Patrik Kittel och hans positivitet och ödmjukhet. Tinnes mjuka ridning.... 
Det är det här jag skulle komma till, ingen är den andra lik. Kollar man i toppen har alla ryttare olika system. Det får man inte om man fastnar i en enda inspirationskälla. Jag har flera med olika egenskaper som bildar en helhet och ett system som faller mig i smaken. 
 
 
Jag tycker också att det är viktigt att inte följa strömmen. Hitta de inspirationskällor/förebilder som passar dig och de egenskaper du själv vill ha som ryttare. Alla är vi olika, därför krävs olika inspiration. 
 

/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0