Mycket har hänt!

Idag har jag hunnit mycket. Jag har bakat bullar inför dressyrmötet som var i eftermiddags med klubben, jag har ridit Porter, fixat stallet och jag har hjälpt mamma att laga mat. Det låter inte som speciellt mycket men det tar en himla tid att baka bullar faktiskt. 
 
Porter reds på gärdet idag för att mjukas till dressyrträningen imorgon. Då gärdet är väldigt isigt på ena delen och väldigt hård snö på andra så blev det bara ett skrittpass men med mycket böja och ställa. Faktum är att jag idag vågade rida i mer än någonsin förr och fick till fina slutor i båda hållen vilket jag inte fått förut, han har bara gett sig iväg och blivit stark. 
Bara jag får träna upp mina benmuskler som jag tappat under det här halvåret så tror jag det går att få ett sjujäkla tryck i honom vilket jag redan fått känna på vissa stunder. Schvung och uppförsbacke med mycket tryck... finns ingen härligare känsla. 
 
Porter och jag idag - vi gillar brunt och blått!
 
 
/Linn
 

Kommentarer
Postat av: Ronja

Va fina! :)

Svar: Tack! :D
Linn Forsström

2013-02-04 @ 00:02:01
URL: http://thegoldenhorse.blogg.se
Postat av: Pernilla

Hej! så fint ekipage! :-)
är han klippt på hela benen, ner till hovarna? och hur har du gjort vid huvudet?

Svar: Åh tack så mycket, blir superglad över att höra det!Han är klippt hela benen ner till hovarna. Vid huvudet klippte vi fram till sidostycket på tränset så han har en linje från klippt till vinterpäls som sidostycket hamnar i och mjukar upp linjen så det ser ut som att han är helklippt. Hoppas du förstår :)
Linn Forsström

2013-02-04 @ 06:53:35
URL: http://www.agroart.nu
Postat av: Fluffponnys ♥

Var kommer ridstövlarna ifrån? :)

Svar: Det är faktiskt inga ridstövlar utan skor och chaps. Men vad roligt att det ser ut som ridstövlar, lite det som var meningen. Hoppas dock på att kunna köpa ett par bruna Königs inom en snar framtid... mums!
Linn Forsström

2013-02-04 @ 13:17:24
URL: http://www.fluffponnys.blogg.se
Postat av: ♥ Amanda - En satsande tävlingsryttare

Snyggingar! :D

2013-02-04 @ 13:30:37
URL: http://ecuality.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0