Passformen är viktig

Inom hästsporten finns det hur många märken som helst, av olika kvalitéer och olika utbud. 
Schabraken finns i många upplagor och det är faktiskt inte lätt att hitta ett som har både kvalité, hållbarhet, rätt pris och passform. Framförallt det sistnämnda anser jag är viktigt då ett schabrak som ligger dåligt kan ge mycket mer problem än bara skav om det vill sig riktigt illa. 
 
Jag har under mina år hunnit samla på mig en hel del och jag har nog mer än vad jag kan räkna till just nu. Trots det har jag inte hittat många som faktiskt ligger bra. Nöjdast av alla märken jag har är jag med Schockemöhle, Equiline, Scapa och Anna Scarpati. De ligger still under sadeln och gör det möjligt att göra en kanal mellan schabrak och rygg vilket är viktigt. 

Schockemöhle vs. Anna Scarpati
 
Personligen kommer jag i framtiden försöka hålla mig till Anna Scarpati tävlingsschabrak då de uppfyller alla mina krav, förutom på priset. 
Det ska däremot inte glömmas bort att i princip alla schabrak rör på sig under en sadel som inte ligger bra. 
 
Jag tror att de som är okunniga faller för utseendet istället för dess funktion. Kan man få båda är det suveränt, men det viktigaste är trots allt funktionen. Jag vill ge mina hästar de bästa förutsättningarna för att kunna prestera och göra det i bekväm utrustning. Jag skulle inte vilja vara aktiv med en obekväm tröja som stör till exempel. 
 
/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0