Tävlingsplanering för 2013

2013 är mitt sista ponnår vilket betyder att jag tänker satsa. Jag har en ponny som med ytterligare träning kommer dansa fram vilket han redan börjat göra. Det gör att jag vågar sikta högt, som jag brukar skriva - det värsta som kan hända är att vi inte uppfyller målen. 
 
Tanken är att vi ska debutera ett lägre program. Detta för att han inte varit igång på länge och för att jag inte ridit på ett halvår, det vill säga att vi båda är ringrostiga och vi känner knappt varandra. Jag vill även se hur han beter sig på tävling, det är trots allt en hingst jag sitter på och det känns bra att få starta en gång så jag vet hur jag ska planera upp kommande tävlingar som är "viktigare". 
Därefter är det dags att rida LA:P1 tills vi fått två starter på minst 62% vilket betyder nationellt kval. Väl där är det nationella FEI som gäller och förhoppningsvis kan vi få så bra procent att vi har en liten chans att komma med till SM. Jag tror inte det är omöjligt. 
På New Forest SM går mästerskapsklassen i LA:4 så där hoppas vi på en fin placering. Efter det är det Tre små gummors cup, DM och fortsatt FEI. 
 
 
Jag tror det är bra att jag satt så höga mål för det gör att man blir lite tvungen att våga rida och inte mesa i de lätta sakerna. Det kommer bli en stor utmaning då vi inte känner varandra och han är olik Cherry att rida (men samtidigt så otroligt lik) men jag gillar utmaningar. Jag vågar. Let's go for it!
 
/Linn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0