Äntligen ridhus

Idag åkte vi äntligen till ett ridhus. Det var väldigt länge sedan på grund av vädret och annat så det var väldigt roligt. Att ridhuset också är fantastiskt fint med riktigt bra underlag gör inte saken sämre. 

Det här var första "riktiga" passet på länge, annars har jag bara suttit på gärdet och ställt lite åt båda hållen då det inte är så lätt att arbeta där, man får så svårt att hålla linjer och det blir omotiverande. 
Jag provade även ett nytt bett då jag önskar ett lite jämnare stöd, ibland när det blir jobbigt så är han lite glapp i stödet ibland. Jag upplevde faktiskt skillnad och det rann fradga ur munnen på honom så om han får lära känna bettet mer så tror jag underverk kommer ske. 

Han kändes helt okej för att inte vara igenomriden på länge. Vi brukar trots allt falla några steg och den här gången hade vi inte fallit fullt så mycket. Han travade fint och släppte igenom lite. På torsdag ska vi iväg igen och då hoppas jag på att få honom lossa ännu mer. 
Nästa gång ska jag även sätta på mig sporrar så jag kan driva igenom lite till, är för klen i mina ben.
 

I galoppen jobbade jag mycket med ångraövningen som blev väldigt effektiv. 
 
 
Blicken börjar bli bättre stundtals. 
 
Och stövlarna blänkte - såklart ;)
 
 
/Linn

Kommentarer
Postat av: Sofia Spelkvist

vilket fräscht ridhus, vart ligger det?
Ser toppen ut :)

Svar: Det ligger rätt nära Almbro. Tyvärr tror jag inte att "icke anhöriga" får åka dit längre :/ Fantastiskt fint, ljust och mycket trevligt underlag!
Linn Forsström

2013-03-24 @ 18:13:00
URL: http://sofiaspelkvist.blogg.se/
Postat av: Elsa

Fina bilder!
Är lite nyfiken på det nya bettet du använde ;)
Vad har du för stövlar?:)

Svar: Tack, min kära pojkvän som tagit. Inte illa va? ;) Skrev om bettet i ett inlägg. Stövlarna jag har är Cavallo Piaffe Plus :)
Linn Forsström

2013-03-24 @ 18:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0