Ett okej genrep

Ikväll var det ju träning fär Susanne. Vi red några delar ur programmet vilket gick ganska okej. Det är ryttarmissar, helt klart. Jag spänner mig för mycket och slutar rida, men jag måste fortsätta vara tydlig och förklara för honom vad det är jag vill, istället för att bara hoppas på det bästa.
 
Vi red saxen i sluta på ett annat sätt än i programmet, men det var ju själva slutan som skulle jobbas med.
 
Sedan red vi även halvcirklarna i galopp med enkelt byte. Det kan vara trixigt att få till cirklarna och bytet (som dessutom ska vara rakt, dubbel svårighet!), men när jag slutade mesa (och som Johan skulle sagt) och slutade vara försiktig i fel ögonblick och vara så jävla klen, så funkade det mycket bättre! Jag måste tänka på vägen för att bytet ska bli bra, annars sabbar jag bara för honom.
 
Travökningarna har jag tyckt känts lite knackliga - ojämna - men de funkade riktigt bra ändå!
 
Vi hoppas på det bästa, och hoppas att jag skärper mig och rider ordentligt!
 
Fina, saknade prinsen får stå för bilden <3
 
 
/Nathalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0